Departament de Psicologia | Universitat Rovira i Virgili |
Inici | Docència impartida pel Departament de Psicologia | Curs: 2015-16 | Màster: Psicologia General Sanitària (2014) | Treball de fi de màster |
Màster: Psicologia General Sanitària (2014)
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 | |||||||||
Assignatura (*) | TREBALL DE FI DE MÀSTER | Codi | 11685301 | |||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||||
12 | Treball fi de màster | Segon | AN conv. única |
|||||||
Llengua d'impartició |
|
|||||||||
Departament | Psicologia |
|||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | jaume.descarrega@urv.cat perejoan.ferrando@urv.cat josefa.canals@urv.cat jordi.miro@urv.cat jordi.tous@urv.cat catarina.deoliveiratome@urv.cat |
|||||||
Professors/es |
|
|||||||||
Web | ||||||||||
Descripció general | En termes generals, el Màster en Psicologia General Sanitària de la Universitat Rovira i Virgili pretén proporcionar els coneixements, habilitats i recursos que permetin l'exercici de la professió amb la qualitat tècnica i humana exigible, alhora que contribueix a la formació en investigació relacionada amb l'activitat clínica i assistencial primària del professional. És al voltant d'aquesta premissa sobre la qual es configura el Treball Final de Màster (TFM), i consisteix en la realització d'un treball individual, clínic i aplicat o de recerca, sobre les activitats específiques del psicòleg general sanitari. El TFM pot tenir dues orientacions, dirigit a la pràctica oa la investigació en salut. De manera específica, els objectius del TFM són: 1. Aprofundir i especialitzar-se en una àrea d'interès de les vinculades a la Psicologia general sanitària, per tal d'aplicar els coneixements i les habilitats adquirides en el màster. 2. Familiaritzar-se amb els procediments de la investigació: recerca documental (estat de la qüestió, hipòtesi), recollida de dades i anàlisi (quantitatiu o qualitatiu) i interpretació dels mateixos. 3. Redacció d'un informe clínic o d'investigació de nivell similar als informes de cas professionals o al d'un informe científic publicable en una revista, segons l'orientació del projecte. |
|
Criteris i procediments d’avaluació |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | ||||
Altres | |||||||
Altres comentaris i segona convocatòria | |||||||
Seguint el model d'aprenentatge basat en competències que recomana el Sistema Europeu d'Educació Superior per avaluar el TFM, les avaluacions han d'aplicar el concepte de "nivell de domini" mitjançant la proposta de rúbriques. Una rúbrica és un descriptor qualitatiu, verbalitzat, que orienta sobre com valorar la naturalesa del compliment d'un estudiant en un treball determinat; es refereix més al criteri que no a la norma. La rúbrica organitza els criteris de manera esglaonada amb l'objectiu de dirigir el domini d'una matèria i de facilitar la puntuació quantitativa (nota numèrica) i la qualitativa (qualificació explicativa de judici de valor segons els paràmetres establerts). És un mètode que pretén facilitar de forma pràctica la valoració del Treball de Fi de Màster. És un instrument útil perquè aporta, de forma clara i concreta, els indicadors corresponents a cada avaluador; és factible perquè aporta l'inventari a emplenar ja elaborat; respon a un plantejament ètic perquè informa exhaustivament de la naturalesa dels indicadors als diferents avaluadors, així com als estudiants. I, finalment, és una eina exacta perquè permet avaluar de forma precisa tant el procés com el producte i la defensa oral del treball. En aquest cas, l'avaluació i nota final del TFM resulta de la valoració dels aspectes següents: 1. Informe del tutor sobre el procés i del compliment de les activitats previstes així com de les tutories (20% de la nota final) 2. Elaboració del TFM, és a dir, el treball que es presenta per escrit i que valoren els membres del tribunal, així com de l'exposició i defensa del TFM (80% de la nota final (puntuació mitjana dels membres del tribunal). A causa de les característiques particulars d'aquesta matèria, el TFM tindrà una única convocatòria per curs. |
Fonts d'informació |
Bàsica | |||||||||
En aquesta assignatura, el TFM, no es contemplen referències específiques, doncs la llista seria tan llarga com diferents poden ser les orientacions dels TFMs. Així és que les fonts d'informació seran identificades, quan sigui necessari, per cada professor tutor del treball final de màster, segons sigui en la tipologia de recerca o clínica, i en funció de les necessitats de cada cas. |
|||||||||
Complementària | |||||||||
Recomanacions |