Departament de Psicologia | Universitat Rovira i Virgili |
Inici | Docència impartida pel Departament de Psicologia | Curs: 2013-14 | Grau d'Educació Infantil (2009) Campus Baix Penedès | Pràctiques externes II |
Grau d'Educació Infantil (2009) Campus Baix Penedès
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 | ||||||||||||
Assignatura (*) | PRÀCTIQUES EXTERNES II | Codi | 11274402 | ||||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | ||||||||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | |||||||||
21 | Pràctiques Externes obligatòria | Quart | Únic anual |
||||||||||
Llengua d'impartició |
|
||||||||||||
Departament | Bioquímica i Biotecnologia Enginyeria Informàtica i Matemàtiques Estudis Anglesos i Alemanys Filologia Catalana Filologies Romàniques Història i Història de l'Art Pedagogia Psicologia |
||||||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | mdelcarmen.perez@urv.cat pilar.iranzo@urv.cat mariaconcepcion.salgado@urv.cat gerardo.meneses@urv.cat juan.fuguet@urv.cat barbara.biglia@urv.cat silvia.molina@urv.cat yolanda.susin@urv.cat eleuterio.lendinez@urv.cat |
||||||||||
Professors/es |
|
||||||||||||
Web | |||||||||||||
Descripció general | La finalitat del pràcticum del grau d’Educació Primària és integrar els coneixements teoricopràctics i professionals i adequar-los a les necessitats socials actuals afavorint la col•laboració entre la facultat i els centres educatius; adquirir, al mateix temps, un coneixement pràctic de l’aula i de la seva gestió, un coneixement i aplicació dels processos d’interacció i comunicació a l’aula i un domini de les habilitats, tècniques, actituds i hàbits necessaris per fomentar un clima d’aula que faciliti l’aprenentatge i la convivència, i controlar i fer el seguiment dels procés educatiu d’ensenyament-aprenentatge, actuant i reflexionant des de la pràctica. Per poder matricular aquesta assignatura l'alumne ha de tenir superats un mínim de 120 ECTS de l'ensenyament. |
|
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). | |||||||
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | ||||
Altres | |||||||
Altres comentaris i segona convocatòria | |||||||
L'avaluació es realitzarà des de la coordinació del mestre tutor d'aula i la del professor tutor de la Facultat. Es valorarà: • La participació i la integració de l'alumne a l'Escola L'avaluació es realitzarà a partir dels següents paràmetres: - Nota del tutor de la Facultat (50%) - Presentació, coherència a la redacció, ortografia i capacitat d'argumentació 5 % - Assistència i utilització de les tutories presencials i virtuals 10% - Nota del tutor del Centre educatiu o Institució Educativa (50%) - Implicació de l'alumne en la vida i l'activitat del centre/institució 10% |
Fonts d'informació |
Bàsica |
![]() ![]() |
||||||||
- ALEGRE, M.A.(2006). L’acollida i l’escolarització de l’alumnat d’origen estranger al sistema educatiu català. A BONAL, X (dir). L’Estat de l’educació s Catalunya.Anuari 2005. Barcelona, Ed. Mediterrània, 2006. - ANTÚNEZ S. (1993). Claves para la organización de centros escolares. Horsori, Barcelona. - ANTÚNEZ, S. i GAIRÍN, J. (1996). Fundamentos y prácticas de la organización escolar. Graó, Barcelona. - ARMENGOL, C. i altres (2003). Seguint el fil de l’organització. Col.lecció Materials, Publicacions UAB. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès. - CORONEL, J.M.; LÓPEZ, J. y SANCHEZ, M. (1994). Para comprender las organizaciones escolares. Repiso, Sevilla. - GAIRÍN, J. y DARDER, P. (Coord.) (1996). Organización de centros educativos. Aspectos básicos. Praxis, Barcelona. - JACKSON, P. W (2000) La Vida en las aulas, Morata, Madrid. - SANTOS, M. (2001): La escuela que aprende. Morata, Madrid. Webs d’interès http://www.gencat.cat/educacio http://www.xtec.cat |
|||||||||
Complementària | |||||||||
ngvgvsyw | |||||||||
Recomanacions |