Departament de Psicologia | Universitat Rovira i Virgili |
Inici | Docència impartida pel Departament de Psicologia | Curs: 2013-14 | Grau d'Educació Primària (2009) | Pràctiques externes I |
Grau d'Educació Primària (2009)
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 | ||||||||||||||||||
Assignatura (*) | PRÀCTIQUES EXTERNES I | Codi | 11234401 | ||||||||||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | ||||||||||||||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | |||||||||||||||
21 | Pràctiques Externes obligatòria | Tercer | Únic anual |
||||||||||||||||
Llengua d'impartició |
|
||||||||||||||||||
Departament | Bioquímica i Biotecnologia Enginyeria Informàtica i Matemàtiques Estudis Anglesos i Alemanys Filologia Catalana Filologies Romàniques Història i Història de l'Art Pedagogia Psicologia |
||||||||||||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | esmeralda.rubio@urv.cat luis.marques@urv.cat mdelcarmen.perez@urv.cat elena.venini@urv.cat antoni.gavalda@urv.cat carmen.conde@urv.cat maisabel.miro@urv.cat sebastia.poy@urv.cat jordi.valles@urv.cat rosa.queral@urv.cat francisca.segarra@urv.cat violeta.cristia@urv.cat marta.badia@urv.cat yulymarsela.vanegas@urv.cat sebastia.gine@urv.cat |
||||||||||||||||
Professors/es |
|
||||||||||||||||||
Web | http://http://www.fcep.urv.cat/ | ||||||||||||||||||
Descripció general | En el pla d’estudis del nou grau d’Educació Primària, es considera el pràcticum com l’activitat en la qual l’estudiant s’implica en el camp professional i aprofundeix en la pràctica reflexiva i en l’aprenentatge autònom. Durant el període en què es desenvolupa el pràcticum, es potencia la col•laboració entre la Facultat, els centres i les institucions on es duu a terme, la qual cosa permet aconseguir una millora de la qualitat dels processos educatius que hi tenen lloc. El pràcticum és l’espai i el procés en què es despleguen i es treballen les competències dels futurs mestres i les futures mestres. És el lloc on han de reflexionar sobre allò que fan d’una manera crítica, amb la finalitat de realitzar una construcció compartida i col•laborativa del coneixement. El pràcticum és un element fonamental i insubstituïble en la formació inicial dels mestres. Suposa la immersió de l’estudiant en centres educatius amb la finalitat de conèixer-los directament, integrar els coneixements teòrics i pràctics en contextos reals, iniciar-se en la pràctica professional i adquirir criteris propis. La intenció del pràcticum és afavorir que la socialització inicial de l’estudiant del Grau d’Educació Primària en les seves tasques professionals es faci en contextos que l’ajudin a desenvolupar l’autonomia de pensament i actuació, la capacitat crítica i el treball en equip. El pràcticum és un procés de col•laboració entre professorat i estudiants de la Facultat i el cos de mestres dels centres, amb la finalitat que els futurs mestres comprenguin els processos d’ensenyament-aprenentatge i la dinàmica de la vida escolar, permeten a l’alumnat confirmar la seva vocació i capacitat per fer de mestre o mestra i prendre consciència dels seus punts forts i febles. La finalitat del pràcticum del Grau d’Educació Primària és integrar els coneixements teoricopràctics i professionals i adequar-los a les necessitats socials actuals afavorint la col•laboració entre la facultat i els centres educatius; adquirir, al mateix temps, un coneixement pràctic de l’aula i de la seva gestió, un coneixement i aplicació dels processos d’interacció i comunicació a l’aula i un domini de les habilitats, tècniques, actituds i hàbits necessaris per fomentar un clima d’aula que faciliti l’aprenentatge i la convivència, i controlar i fer el seguiment dels procés educatiu d’ensenyament-aprenentatge, actuant i reflexionant des de la pràctica. Per poder matricular aquesta assignatura l'alumne ha de tenir superats un mínim de 120 ECTS de l'ensenyament. |
|
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). | ||||||||||||||||||||||||||||||
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | |||||||||||||||||||||||||||
Estada de pràctiques |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Altres | ||||||||||||||||||||||||||||||
Altres comentaris i segona convocatòria | ||||||||||||||||||||||||||||||
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Fonts d'informació |
Bàsica |
![]() ![]() |
||||||||
- ALEGRE, M.A.(2006). L’acollida i l’escolarització de l’alumnat d’origen estranger al sistema educatiu català. A BONAL, X (dir). L’Estat de l’educació s Catalunya.Anuari 2005. Barcelona, Ed. Mediterrània, 2006. - ANTÚNEZ S. Claves para la organización de centros escolares. Horsori, Barcelona. - ANTÚNEZ, S. i GAIRÍN, J. Fundamentos y prácticas de la organización escolar. Graó, Barcelona. - ARMENGOL, C. i altres. Seguint el fil de l’organització. Col.lecció Materials, Publicacions UAB. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès. - JACKSON, P. W. La Vida en las aulas, Morata, Madrid. - SANTOS, M. La escuela que aprende. Morata, Madrid. |
|||||||||
Complementària | |||||||||
- CORONEL, J.M.; LÓPEZ, J. y SANCHEZ, M. (1994). Para comprender las organizaciones escolares. Repiso, Sevilla. No tenim cap exemplar al nostre Campus. EXHAURIT i no el trobem de 2a mà. Recomanem traslladar-lo a l’apartat de la bibliografia complementària - GAIRÍN, J. y DARDER, P. (Coord.) (1996). Organización de centros educativos. Aspectos básicos. Praxis, Barcelona. No tenim cap exemplar al nostre Campus. EXHAURIT i no el trobem de 2a mà. Recomanem traslladar-lo a l’apartat de la bibliografia complementària - JACKSON, P. W. La Vida en las aulas. Morata, Madrid., última edició disponible - SANTOS, M. La escuela que aprende. Morata, Madrid. Només tenim 1 exemplar al nostre Campus. EXHAURIT i no el trobem de 2a mà. Recomanem traslladar-lo a l’apartat de la bibliografia complementària
Webs d’interès |
|||||||||
ngvgvsyw | |||||||||
Recomanacions |
Altres comentaris | |
Per poder realitzar el pràcticum de 3r curs, s’ha de tenir un 40% dels crèdits del grau aprovats. D’aquest 40%, és obligatori que estiguin aprovades la totalitat de les matèries de formació bàsica de 1r curs. |