DADES
IDENTIFICATIVES |
Assignatura |
ESTADÍSTICA APLICADA A LES
CIÈNCIES SOCIALS |
Codi |
15051102 |
Ensenyament |
|
Cicle |
1er |
Descriptors |
Crèd. |
Crèd. teoria |
Crèd. pràctics |
Tipus |
Curs |
Període |
6 |
4.5 |
1.5 |
Obligatòria |
Primer |
Primer |
Idioma |
|
Departament |
Psicologia
|
Coordinador/a |
LORENZO SEVA, URBANO |
Adreça electrònica |
urbano.lorenzo@urv.cat
|
Professors/es |
|
Web |
|
Codi |
|
A8 |
Dissenyar, implementar i avaluar projectes d’intervenció
social. |
A9 |
Investigar, analitzar, avaluar I utilitzar el
coneixement actual de les millors pràctiques del treball social per
revisar i actualitzar els propis coneixements sobre els marcs de treball.
|
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva i prendre decisions
|
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B11 |
Capacitat analítica i de síntesi |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
|
Objectiu |
Competències |
Conèixer i aplicar les tècniques
estadístiques bàsiques més habituals en la recerca i en la pràctica del
treballador social |
A8 A9
|
B2 B3 B11
|
|
Formular i contrastar estadísticament
hipòtesis |
A8 A9
|
B2 B3 B11
|
|
Interpretar de forma crítica els resultats
obtinguts en un anàlisi estadístic |
A8 A9
|
B2 B3 B11
|
|
Analitzar un conjunt de dades utilitzant una
fulla de càlcul |
|
B2 B3 B4
|
C2
|
Aprendre a pensar de forma crítica i
objectiva i potenciar la capacitat de raonament abstracte |
|
B3 B11
|
|
Tema |
Subtemes |
1. Definició de conceptes |
1.1. Població 1.2. Mostres 1.3
Paràmetre i estadístic 1.4 Variable: escala i mètrica 1.5 Notació
estadística: el sumatori
|
2. Distribucions de freqüència i la seva
representació gràfica |
2.1. Distribucions de freqüència de variables
contínues 2.2. Histograma simple i acumulatiu 2.3. Polígon de
freqüència simple i acumulatiu 2.4. Propietats de les distribucions
representades gràficament 2.5. Distribucions de freqüència de
variables amb escala nominal
|
3. Estadístics descriptius univariats |
3.1. Tendència central 3.2. Variabilitat
3.3. Asimetria 3.4. Qurtosi 3.5. Posició en la mostra
|
4. Transformació de puntuacions |
4.1. Puntuacions directes, diferencials i
típiques 4.2. Propietats de les puntuacions 4.3. Transformacions a
escales arbitràries
|
5. Distribucions de Probabilitat |
5.1. Alguns conceptes de probabilitat
5.2. Distribució binomial 5.3. Distribució normal 5.4.
Utilització de les taules de la distribució normal 5.5. Altres
distribucions
|
6. Inferència estadística en poblacions
infinites |
6.1. Conceptes introductoris 6.2.
Inferència de m amb s2 coneguda 6.3. Inferència de m amb s2
desconeguda 6.4. Inferència sobre proporcions 6.5. Inferència no
paramètrica
|
|
Descripció |
Activitats introductòries |
|
Sessió Magistral |
Exposicions teòriques sobre el temari i resolució
d'exercicis numèrics |
Pràctiques a través de TIC en aules
informàtiques |
Aplicació pràctica del temari utilitzant el programa
EXCEL |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula
ordinària |
Resolució de situacions pràctiques relacionats amb el
temari |
Metodologies |
|
(*)Hores a
classe |
Hores fora
de classe |
Hores
totals |
Activitats introductòries |
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
45 |
15 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula
ordinària |
5 |
0 |
5 |
Pràctiques a través de TIC en aules
informàtiques |
15 |
0 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
1 |
25 |
26 |
Proves pràctiques |
1 |
30 |
31 |
|
Les dades que apareixen a la taula de
planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de
l’alumnat |
|
Sessió Magistral |
Pràctiques a través de TIC en aules
informàtiques |
Resolució de problemes, exercicis a
l'aula ordinària | |
Descripció |
L'alumne pot consultar els seus dubtes respecte al continugt del
temari, així com la resolució d'exercicis i situacions
reals | |
|
Descripció |
Qualificació |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resoulció d'exercicis concrets a l'aula d'informàtica
|
10% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de situacions reals |
10% |
Proves objectives de tipus test |
Un examen de resposta múltiple de 30 preguntes |
40% |
Proves pràctiques |
Un examen de cinc problemes que s'han de solventar amb
calculadora, taules i formulari |
40% |
Bàsica |
-David S. Moore, Estadística aplicada básica, Barcelona.
Antoni Bosch, 2005
|
|
Complementària |
-Ritchey, F.J., Estadística para las ciencias sociales,
México. McGraw Hill., 2002
-Amón, J., Estadística para psicólogos,
Madrid Pirámide, 1990
-Domingo, J., Estadística técnica, URV.
Servei Lingüístic., 1997
-Gonick, L. y Smith, W., La estadística en
cómic, Barcelona. Editorial Zendrera Zariquiey, 1993
|
|
|