Codi de l'assignatura:
11131211 Nom de l'assignatura: INTERVENCIÓ A L'AULA
DAVANT ELS PROBLEMES DE CONDUCTA Professor: Jordi Miró i Martínez Període lectiu / nivell / tipus: Primer quadrimestre - Optativa Programa: Tema 1: La
conducta (problemàtica) Tema 2: L'avaluació de la conducta: principis
i procediments Tema 3: Tècniques operants per desenvolupar conductes Tema 4: Tècniques operants per reduir conductes Tema 5: Sistemes d'organització de contingències Tema 6: Tècniques de modelat Tema 7: El manteniment i la generalització dels guanys Objectius: Promoure l'aprenentatge
d'una sèrie d'estratègies i tècniques d'intervenció psicològica que facilitin el (bon) control de la
conducta (contextualment ) problemàtica. Bibliografia: Labrador,
F.J., Cruzado, J.A. i
Muñoz, M. (Eds.) (1995). Manual de técnicas de
modificación y terapia de conducta (2a edició). Madrid:
Pirámide. Martin, G. i
Pear, J. (1999). Modificación de conducta. Qué es y cómo aplicarla. Madrid: Prentice
Hall (original de 1996). Olivares,
J. i Méndez, F.X. (1999). Técnicas de Modificación
de Conducta. Madrid: Biblioteca Nueva. Mètodes d'ensenyament: Classes teòriques i pràctiques Tipus d'avaluació: Examen
escrit de preguntes d'opció
múltiple, que inclourà tots
aquells aspectes tractats durant el curs (80% de la nota). Treball pràctic en grup relacionat amb el temari de l'assignatura (20% de
la nota. Fer el treball en grup és OBLIGATORI, per tant, cal considerar
molt bé les possibilitats de fer-ho a l’hora de matricular-se en aquesta
asignatura) Llengua en què s'imparteix l'assignatura: català Número de crèdits ECTS: 4,5 (3 teòrics i 1,5 pràctics) |