Codi de l'assignatura: 11161006 Nom de l'assignatura: MOTIVACIÓ I EMOCIÓ Professor: Pilar Ferré Romeu Període lectiu / nivell / tipus: Primer curs. 2on quadrimestre. Assignatura
troncal Programa: Tema 1- Introducció a l’estudi de la motivació i l’emoció: Conceptes previs i orientacions teòriques Tema 2- La motivació: aspectes
introductoris: Concepte de motivació i procès motivacional. Mesures de la motivació.
Orientacions teòriques en
l’estudi de la motivació Tema 3- L’enfoc conductual en l’estudi de la motivació:
L’impuls i l’incentiu. Motivació extrínseca i
intrínseca Tema 4- L’enfoc biològic en l’estudi de la motivació: Bases fisiológiques de
la motivació. Els motius primaris Tema 5- L’enfoc cognitiu-social en l’estudi
de la motivació: Models cognitius en l’estudi de la motivació.
Els motius socials Tema 6-Aplicacions de l’estudi de la motivació: Motivació i aprenentatge. Motivació i
conducta del consumidor Tema 7- L’emoció: aspectes introductoris: Concepte d’emoció
i procès emocional. Components
de la resposta emocional. Mesura de l’emoció Tema 8- Orientacions teòriques
en l’estudi de les emocions: L’orientació
evolucionista. L’orientació conductual. L’orientació biològica.
L’orientació cognitiva Tema 9-Tipus d’emocions: Emocions
bàsiques. Emocions complexes Tema 10- Aplicacions de l’estudi de les emocions: Intel.ligència
emocional. Emocions i salut Objectius: -Que els alumnes coneguin els aspectes més importants de la
motivació i l’emoció, enteses com a processos psicològics bàsics -Que coneguin les diferents
orientacions teòriques des de les que s’han estudiat la motivació i l’emoció.
Que aprofundeixin en les principals propostes de cadascuna d’aquestes
orientacions i que coneguin les dades més importants en les que es recolzen -Que
coneguin quina és la forma de treballar i d’investigar en l’àmbit de la
motivació i de l’emoció i que s’exercitin en aquests procediments, mitjançant
la realització de pràctiques i experiments -Que tinguin coneixement de quins
són els principals motius que s’han descrit en la conducta humana i de quina
manera actuen -Que tinguin coneixement de quines
són les emocions humanes que s’han descrit -Que puguin veure algunes de les
aplicacions que té l’estudi de la motivació i de l’emoció Bibliografia: -DeCatanzaro, D.A. (2001). Motivación y emoción. México: Prentice Hall -Garrido, I. (1996) (Ed).
Psicología de la Motivación.
Madrid: Síntesis -Garrido, I. (2000). Psicología
de la Emoción. Madrid: Síntesis -Palmero, F., Fernández-Abascal,
E.G., Martínez, F. y Chóliz, M. (2002). Psicología de la motivación y la emoción. Madrid: McGraw-Hill -Reeve, J.M. (1999). Motivación y Emoción. Madrid: McGraw-Hill Mètodes d'ensenyament: -Classes teòriques i pràctiques: A les
classes teòriques es fomentarà la participació dels alumnes mitjançant la
interpretació, discusió de resultats i valoració
crítica d’experiments realitzats sobre motivació i emoció. A les classes
pràctiques es reproduiran alguns experiments rellevants
realitzats en l’àmbit de la motivació i l’emoció. A les pràctiques també
s’exemplificaran conceptes tractats durant les sessions teòriques mitjançant
l’administració de qüestionaris i el plantejament de situacions experimentals
en les que els alumnes hauran d’identificar conceptes estudiats Tipus d'avaluació: -L’avaluació serà una prova objectiva tipus
test en la que s’avaluaran tant els continguts teòrics com els pràctics. A més
a més, l’assistència a les pràctiques i la seva realització serà un requisit
indispensable per poder superar l’assignatura Llengua en què s'imparteix l'assignatura: català Número de crèdits ECTS: 6 crèdits |