Codi de l'assignatura: 11022112 Nom de l'assignatura: TRASTORNS DEL DESENVOLUPAMENT Professora: Josepa
Canals i Sans Període lectiu / nivell / tipus: 3er curs/ 1er Q.- Curs / Obligatòria Programa: Bloc I. Aspectes introductoris i generals Tema 1. Història
i concepte de la psicopatologia infantil Tema 2.
Models en psicopatologia infantil Tema 3. Les
classificacions Tema 4.
L'etiologia en psicopatologia infantil. Tema 5.
L'epidemiologia en psicopatologia infantil Tema 6.
L'avaluació dels problemes psíquics dels nens i adolescents. Bloc II. Alteracions psicopatològiques Tema 7.
Retard mental Tema 8.
Trastorns generalitzats del desenvolupament Tema 9.
Trastorns de la psicomotricitat Tema 10.
Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat Tema 11. Trastorns
de l'eliminació Tema 12.
Trastorns de la conducta alimentària en nens Tema 13. Trastorns
de la son Tema 14.
Alteracions en el desenvolupament psicosexual Objectius: Introduir aspectes psicopatològics
generals integrats a la psicopatologia infantil.
Conèixer les alteracions psíquiques lligades al procés de desenvolupament
infantil. Es pretén que l'alumne/a conegui les manifestacions clíniques, els
factors etiopatogènics, els trastorns associats,
instrument d'avaluació i els criteris per poder orientar un diagnòstic. Bibliografia:
(Llibres generals) American Psychiatric Association
(2000). DSM-IV-TR. Wasghinton: American Psychiatric Press. Belloch A., Sandin B. y Ramos
F. (1995). Manual de Psicopatologia. Volumen 2. Madrid: Interamericana. González R. (1998).Psicopatología del niño y del adolescente. Madrid: Pirámide. Gutiérrez J.R. y Rey F.R. (2000). Planificación terapéutica de los trastornos psiquiátricos del niño y el adolescente. Madrid: SmithKline Beecham. Jané M.C. (2001). Llenguatge i psicopatologia de
la infantesa i la adolescència. Clínica i Avaluació. Bellaterra:
Servei de Puublicacions UAB. Organización Mundial de la Salud
(1992). Clasificación internacional de las enfermedades mentales (10ª ed.).
Madrid: OMS. Parmelee D.X. (1998). Psiquiatría
del niño y el adolescente.
Madrid: Harcourt Brace. Rodríguez Sacristán J. (1995). Psicopatología del niño y del adolescente (2 volums). Sevilla: Universidad
de Sevilla. Wicks-Nelson R. Y Israel Allen C.
(1997). Psicopatología del niño
y del adolescente. Prentice
Hall. Mètodes d'ensenyament: Teoria:
Pràctiques:
Tipus d'avaluació: Prova objectiva (tipus test) i un cas clínic de les parts teòrica i
pràctica (en relació als crèdits de l'assignatura). De forma opcional els alumnes poden fer un treball per tal de millorar la
nota. Aquest treball consistirà amb un resum-discussió
d'articles recents sobre temes tractats en l'assignatura i que s'ha de
presentar abans de l'examen. Llengua en què s'imparteix: català Núm. de crèdits ECTS: 6 |