Codi de l'assignatura: 11022112 Nom de l'assignatura: TRASTORNS DEL DESENVOLUPAMENT Professora: Josepa Canals i Sans Període lectiu / nivell / tipus: 3er curs/ 1er Q.- Curs / Obligatòria Programa: Bloc I. Aspectes introductoris i generals Tema 1. Història i concepte de la psicopatologia infantil Tema 2. Models en psicopatologia infantil Tema 3. Les classificacions Tema 4. L'etiologia en psicopatologia infantil. Tema 5. L'epidemiologia en psicopatologia infantil Tema 6. L'avaluació dels problemes psíquics dels nens i adolescents. Bloc II. Alteracions psicopatològiques Tema 7. Retard mental Tema 8. Trastorns generalitzats del desenvolupament Tema 9. Trastorns de la psicomotricitat Tema 10. Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat Tema 11. Trastorns de la son Tema 12. Trastorns de la conducta alimentària en nens Tema 13. Trastorns de l'eliminació Tema 14. Alteracions en el desenvolupament psicosexual Objectius: Introduir aspectes psicopatològics generals integrats a la psicopatologia infantil. Conèixer les alteracions psíquiques lligades al procés de desenvolupament infantil. Es pretén que l'alumne/a conegui les manifestacions clíniques, els factors etiopatogènics, els trastorns associats, instrument d'avaluació i els criteris per poder orientar un diagnòstic. Bibliografia: (Llibres generals) American Psychiatric Association (1994). DSM-IV. Wasghinton: American Psychiatric Press. Belloch A., Sandin B. y Ramos F. (1995). Manual de Psicopatologia. Volumen 2. Madrid: Interamericana. González R. (1998).Psicopatología del niño y del adolescente. Madrid: Pirámide. Gutiérrez J.R. y Rey F.R. (2000). Planificación terapéutica de los trastornos psiquiátricos del niño y el adolescente. Madrid: SmithKline Beecham. Jané M.C. (2001). Llenguatge i psicopatologia de la infantesa i la adolescència. Clínica i Avaluació. Bellaterra: Servei de Puublicacions UAB. Organización Mundial de la Salud (1992). Clasificación internacional de las enfermedades mentales (10ª ed.). Madrid: OMS. Parmelee D.X. (1998). Psiquiatría del niño y el adolescente. Madrid: Harcourt Brace. Rodríguez Sacristán J. (1995). Psicopatología del niño y del adolescente (2 volums). Sevilla: Universidad de Sevilla. Wicks-Nelson R. Y Israel Allen C. (1997). Psicopatología del niño y del adolescente. Prentice Hall. Mètodes d'ensenyament: Teoria:
Pràctiques:
Tipus d'avaluació: Prova objectiva (tipus test) i un cas clínic de les parts teòrica i pràctica (en relació als crèdits de l'assignatura). De forma opcional els alumnes poden fer un treball per tal de millorar la nota. Aquest treball consistirà amb un resum-discussió d'articles recents sobre temes tractats en l'assignatura i que s'ha de presentar abans de l'exàmen. LLengua en què s'imparteix: català Núm. de crèdits ECTS: 6 |