ENSENYAMENT DE PEDAGOGIA

CURS 2002 - 03

Facultat de Ciències Jurídiques

Codi de l'assignatura: 11011110

Nom de l'assignatura: TEORIES I TÈCNIQUES D'INVESTIGACIÓ SOCIAL

Professora: Mercè Chiapella Micó

Període lectiu: 2002-2003

Nivell: curs : 2n

Tipus: troncal

Objectius:

  1. Integrar els continguts bàsics del programa

  2. Conèixer les principals corrents teòriques

  3. Aplicació i discusió constructiva dels diferents canvis en les principals corrents

Programa:

  1. INTRODUCCIÓ A LA PSICOLOGIA SOCIAL: EL COM I EL PERQUÈ DE LA PSICOLOGIA SOCIAL

    1. LA DIMENSIÓ SOCIAL

    2. BREU INTRODUCCIÓ A LA GENEALOGIA DE LA PSICOLOGIA SOCIAL

    3. PER A QUE SERVEIX LA PSICOLOGIA SOCIAL I QUINA RELACIÓ HI TÉ AMB LA PSICOLOGIA DE LES ORGANITZACIONS

  2. EL TEMA DE LA IDENTITAT EN LA CONDUCTA SOCIAL HUMANA

    2.1.-LES PERSPECTIVES INDIVIDUALISTES DE LA IDENTITAT

    2.2.-LES PERSPECTIVES SOCIALS DE LA IDENTITAT

    2.3.-LES PERSPECTIVES PSICO-SOCIALS DE LA IDENTITAT.

  3. PSICOLOGIA SOCIAL DE LES ORGANITZACIONS

    3.1.-CONCEPTE D'ORGANITZACIÓ I DIVERSITAT DE FORMES ORGANITZATIVES EN LA SOCIETAT ACTUAL

    3.2.-LA CONDUCTA ORGANITZACIONAL. CAP A UNA ARTICULACIÓ DE LA CONDUCTA INDIVIDUAL I COL.LECTIVA A LES ORGANITZACIONS

    3.3.-PRINCIPALS COMPONENTS DELS SISTEMES ORGANITZATS I LES SEVES INTERDEPENDÈNCIES

    3.4.- PARADIGMA RACIONAL VERSUS PARADIGMA POLITIC I LES SEVES IMPLICACIONS PER LA INVESTIGACIÓ I INTERVENCIÓ ORGANITZACIONAL

Bibliografia:

  • Botella i Mas, Mercè i altres. (1996). Psicologia Social. Col.lecció: Manuals. EDIUOC. Barcelona.

  • Alvaro, José L., Torregrosa, J.R.(1996). Psicologia Social Aplicada. McGraw-Hill. Madrid

  • Morales, J.F. i d'altres. (1994). Psicologia social. McGraw-Hill. Madrid

  • Smith, Eliot R., Mackie, Diane M. (1990). Psicologia Social. Editorial Mèdica Panamericana. Madrid.

  • Clemente Díaz. M (1992). Psicologia social: Métodos i técnicas de investigación. Eudema. Madrid

  • Javaloy, F. i altres (2001). Comportamiento colectivo y movimientos sociales. Prentice Hall. Madrid

Mètodes d'ensenyament:

Tipus d'avaluació:

Examen escrit combinant temes teòrics i pràctics, mitjançant la prova objectiva tipus test.

La prova escrita comptarà el 60% de la nota i el dossier de pràctiques i la participació a classe, el 40% restant. Es farà promig d'ambdues a partir de l'aprovat de la teòrica.

Llengua en la què s'imparteix l'assignatura: català

Núm. de crèdita ECTS: 3