Codi de l'assignatura: 11091017 Nom de l'assignatura: ASPECTES EVOLUTIUS I EDUCATIUS DE LA DEFICIÈNCIA MOTÒRICA Professora: GENTZANE CARBAJO AREITIOBIRITXINAGA Període lectiu / nivell / tipus: 1Q (Anual) - 2n curs - Troncal Programa: Tema 1. Delimitacions conceptuals Tema 2. El desenvolupament motòric normal Tema 3. El sistema nerviós Tema 4. Trastorns motors: TDAH, paràlisi cerebral, miopaties,... Tema 5. Trastorns psicomotors: esquema corporal, lateralitat,... Objectius: Donar a conèixer a l'alumne les bases fisiològiques y psicològiques i explicar-ne etiologia i classificació de les deficiències motòriques per tenir un millor coneixement d'aquestes alteracions en la seva pràctica pedagògica. Bibliografia: Bobath B. (1994). Desarrollo motor en distintos tipos de parálisis cerebral. Panamericana: Madrid Cerda M. (1990). Niños con necesidades educativas especiales. Promolibro: Valencia Cobos (1995). El desarrollo motor y sus alteraciones. Pirámide: Madrid. Cratty (1982). Desarrollo perceptual y motor en niños. Paidós: Barcelona. Roca J( 1983). Desenvolupament motor i psicològic. INEF Barcelona. Generalitat de Catalunya. Mètodes d'ensenyament: Classe teòrica i pràctica, amb comentari de casos clínics i diferents activitats en grup. Tipus d'avaluació: examen tipus-test i preguntes de resposta breu amb comentari d'un cas (100%) i la realització d'un treball pràctic optatiu, que segons l'avaluació del seu contingut pot augmentar la nota, a partir de l'aprovat, com a màxim 1,5 punts. Llengua en què s'imparteix el curs: CATALÀ-CASTELLÀ Número de crèdits ECTS: 3 cr. (quadrimestre) - 6 (anual) |