Codi de l'assignatura: 11021015 Nom de l'assignatura: Desenvolupament de l'adult i la vellesa Professor/a: Dr. Feliciano Villar Posada Període lectiu: Segon quadrimestre Nivell: (cicle i matèries obligatòries prèvies per cursar aquesta assignatura) Tipus: (Troncal, obligatòria o optativa) Programa: 1. Introducció: teories i tasques evolutives 2. Aspectes psicosocials 2.1. El cicle de vida familiar 2.2. El cicle de vida laboral 3. Aspectes cognitius 3.1. La intel·ligència 3.1. La memòria 3.3. Envelliment i guanys cognitius 4. Personalitat 4.1. Aportacions de les teories psicomètriques 4.2. Autoconcepte i adaptació 4.3. Afrontament de la mort 5. Patologia i intervenció a la vellesa Les classes teòriques es complementaran amb un treball pràctic on l'estudiant haurà de recollir dades mitjançant una entrevista i analitzar-les per trobar conclusions susceptibles de ser comparades amb els conceptes teòrics examinats a classe. Objectius: Conèixer els principals trets evolutius que caracteritzen el cicle vital més enllà de l'adolescència Delimitar camps d'actuació dins la psicologia de l'envelliment Aprendre a contrastar coneixements teòrics amb dades extretes d'un treball de camp Bibliografia: Belsky, J. (1998). Psicología del envejecimiento. Barcelona: Masson. Clemente, A. (1996). Psicología del desarrollo adulto. Madrid: Narcea. Izal, M. y Montorio, I. (1998). Intervención psicológica en la vejez. Madrid: Síntesis. Mishara, B.L. y Riedel, R.G. (1986). El proceso de envejecimiento. Madrid: Morata. Vega, J.L. y Bueno, B. (1995). Desarrollo adulto y vejez. Madrid: Síntesis. Mètodes d'ensenyament: classe teòrica, treball de camp, discussions en grup Tipus d'avaluació: examen escrit i treball pràctic Llengua en què s'imparteix l'assignatura: Castellà Núm. de crèdits ECTS: 6 |